Subscribe News Feed Subscribe Comments

Mönstring 13 april

Har fått brevet som jag så länge väntat på, men som jag varit så nervös för att få. Varje dag vi fått post har jag kollat igenom alla brev för att se att det inte står Pliktverket på något, eftersom det bara kunnat betyda en sak.. mönstring. Anledningen till att jag varit nervös för att få brevet är inte för att jag inte vill mönstra, jag känner bara att jag inte alls är i form just nu. Jag skyller det delvis på min brutna tå eftersom jag inte klarar av att spring alls eller gå längre sträckor. Men.. jag tränade inte speciellt hårt före jag bröt den heller, såå.. ; )

Igår kollade jag som vanligt igenom posten, och hoppades som alltid att det inte skulle stå pliktverket på något brev. Så tur hade jag dock inte, från pliktverket till Elisa Andersson. Det är alltså dags för mönstring. Jag öppnade brevet fort som bara den, jag var mest rädd att jag skulle dit om typ nån vecka men så var inte fallet :D Jag är kallad till F21 den 13 april, så jag har iallafall en månad på mig att komma i lite bättre form. Från att ha verkligen längtat efter detta brev känner jag mer ångest, ångest över att jag inte kommer kunna prestera så bra som jag egentligen skulle vilja. Men man kan inte fixa allt, och chansen att jag tar mig in i lumpen som det är nu är väldigt liten känns det som-.- Men jag gör ett försök, för mig var målet att få göra mönstringen och det är snart avklarat ;D Sen om jag ens vill göra lumpen eller inte är jag inte helt säker på än. Jag älskar fortfarande folks reaktion när jag berättar att jag ska mönstra, den vanligaste reaktionen är ungefär: ska DU mönstra? Folk får helt plötsligt väldigt stora ögon, mahaha!:D
Min far berättade att när han var i denna ålder var brev från pliktverket det värsta han visste, fan vad tiderna förändras ändå. Helt plöstligt LÄNGTAR man efter att få veta när mönstringen ska vara. Nåja det var allt för mig idag :) Godnatti!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Shit happens | TNB Tested by Blogger Templates