Subscribe News Feed Subscribe Comments

Göteborg :D<3

Jag är hemma i Luleå sen några dagar tbx, kom hem söndag kväll i världens åskoväder. Det åskovädret slog ut vårat internet och jag har därför inte kunnat uppdatera-.- Men nu är det tillbaka, så här kommer ett inlägg om en av de bästa helgerna i mitt liv.
Torsdag 6 augusti
Resan ibörjade på torsdagen, klev upp 6 på morgonen och väntade in Lisa och hennes mor som skulle skjutsa oss till Kallax flygplats. Jag har för mig att de kom runt halv åtta, planet gick kvart i åtta. Runt tio var vi framme på Arlanda. Vi hämtade väskan och checkade in den igen, sen gick vi omkring mellan terminalerna ett tag innan vi slutligen la oss på varsin soffa och slöade. Vi hade drygt 4h på Arlanda innan planet till Gbg gick. Vi kom tillslut fram till Gbg, Moa som vi skulle bo hos plockade upp oss på flygplatsen, hjälpte oss med spårvagns/busskort och skjutsade oss till hennes lägenhet som vi skulle spendera nätterna i. Under våran slötid på Arlanda hade jag och Lisa kommit fram till att det vore kul att dra på Liseberg så efter att ha lämnat av alla grejer hos Moa fixade vi oss och drog iväg dit :D Vi var inte där förren på kvällen så vi bestämde oss för att köpa kuponger till att åka Balder och Kanonen. Vi bestämde oss även för att åka flumeride, en vädligt blöt upplevelse då jag och Lisa tog en del mindre kloka beslut. Jag såg ut som en blöt hund när vi klev av, Lisa var också blöt men hon hade mig som skydd.. x) När Liseberg stängde tog vi spårvagnen hem och sen var den dagen slut.


Fredag 7 augusti

På fredagen var det inplanerat shopping, och så blev det:D Ni tror inte att jag längtat liiiiite efter den dagen?! ;O Under dagen shoppade jag för ungefär 1500kr som jag sparat ihop. Lisa shoppade för ungefär lika mycket och vi var bra lyckliga när vi kom tillbaka lägenheten efter 7h i stan. På kvällen drog vi till Valand och käkade på Burger King, min kycklingburgare var inte god alls, det ska vara Max.


Lördag 8 augusti

Vaknade runt elva av att Lisa kom in och sa att hon blivit sjuk och behövde på ett apotek, stackarn :S Släpade mig upp, käkade frukost och vi gick iväg för att söka ett apotek. Det vi hittade var stängt så det blev att åka in till stan. Efter att ha varit på apoteket gick vi runt lite innan vi åka tillbaka till lägenheten för att vila upp oss inför Madonna :D När klockan var runt 17 började vi åka mot stan för att hitta ett Max att käka på. Vi gick till någon informations sak och de sa att det enda som fanns inne i stan fanns vid gamla Ullevi. Vi gick dit och käkade, när vi var klara började vi gå mot Ullevi. Vi väntade oss att få stå i världens fetaste kö, men så blev det inte. Utanför Ullevi stod dom och sålde T-shirtar med Madonna på, vi kunde självklart inte låta bli utan köpte varsin. Det var den dyraste T-shirt jag köpt, vi betalade 320kr/st -.- Men man är inte och ser Madonna allt för ofta;) Vi fortsatte mot ingången, när vi skulle gå igenom funkade inte Lisas biljett, vi hann inte bli liiiiiiite nervösa :S Men vi fick iallafall komma in, tack snälla. Det var ingen kö alls för att komma in, vi gick bara in och satte oss på planen. Efter ett tag ställde vi oss för att hitta bättre platser och hittade några som var jätte bra. Vi stod så långt fram man kunde komma med våra biljetter och slapp därför kolla på storbilds skärmarna. Vi var på Ullevi runt 19. 20.00 började förbandet som var nån tråkig DJ -.- inte förren 21.50 satte Madonna igång, konserten höll på i drygt 2h. Det var bland de häftigaste timmarna i mitt liv, konserten är det absolut häftigaste jag sett :D Det var underbart att kunna kolla direkt på henne och inte på skärmarna också. Under konserten hyllade hon även Michael Jackson, en dansare var utklädd till honom och dansade som honom. Efter konserten spelade de upp hans musik samtidigt som Ullevi tömdes på folk=) Påväg ut köpte jag en affisch på Madonna där det står Sticky and sweet tour på. Vi for sen hem och packade, var i säng nån gång runt tre. Jag har inga bilder på Madonna just nu eftersom man inte fick ha med kamera på konserten, dock tog Lisa bilder med sin telefon som jag lägger upp sen när jag har fått dom :) Lägger upp en bild som Moa tog på oss när vi skulle åka iväg!

Söndag 9 augusti

Vaknade kl 6 efter tre timmars sömn. Gick upp, packade klart, pratade lite med Moa och gick iväg mot spårvagnen för att åka till Centralen. På Centralen köpte jag aftonbladet där det stod en hel massa om Madonna :) Sen satte vi oss på tåget och där satt vi mellan 08.00 och 13.00. En sjukt seg resa, speciellt när man kände sig lite lagomt dryg och trött. Tyvärr inte nog trött för att kunna sova-.- Lisa sov dock, så jag lägger upp en gullig liten bild på det. När vi tillslut var framme i sthlm började vi söka efter skåp att låsa in våran resväska i, fanns det? Nej -.- Så det blev att släpa runt på väskan i sthlm. Vi gick iallafall runt nån timme innan vi till slut satte oss på en bänk med varsin cola, smått less på att vandra omkring. Planet skulle inte gå förren 20.30 på kvällen så vi hade några härliga timmar på arlanda att se fram emot, om vi inte hittade på något att göra i Sthlm. Men! När vi satt där på bänken kommer Marre och Josse fram :D Tror ni inte liiiite förvånade vi blev? Hur stor är chansen att man träffar på kompisar från Luleå mitt i sthlm? xD Dom räddade iallafall våran dag ;) Istället för att åka till Arlanda gick vi med dom till gamla stan och satte oss sen och solade på en brygga. När klockan var runt 18-19 så for alla vi fyra till Arlanda :) På Arlanda upptäckte jag att jag tappat leg och bankkort. Blev lite problem när jag upptäckte det när jag skulle checka in -.- Men dom lyckades lösa det på något sätt så jag fick komma med iallafall ;) Jätte stort tack till Josse och Marre som gick runt på Arlanda och sökte och frågade personal efter det:) Igår fick jag ett brev från Arlanda om att de hittat mina saker, direkt jag ringt dit skickar de upp dom. :D Här kommer lite bilder från söndagen:)

Tack Lisa Lejon för en helt underbar resa och för att du fullföljde planerna trots omständigheterna :) <3

1 kommentarer:

lisalejon sa...

tack detsamma! :) och jag måste ju bara säga.. den roligaste och Sjukaste resan jag varit med om kanske? haha:P
Men du fanns ju där för mig hela tiden, så klarade ju mig hur bra som hälst, tack vare dig =)<3

Skicka en kommentar

 
Shit happens | TNB Tested by Blogger Templates