Subscribe News Feed Subscribe Comments

Ambitioner

Jag känner mig som värsta nörden, sitter vid datorn och fryser om fingrarna.

Jag har märkt att det är många lärare som tror att jag pressar mig själv hårt. Idag på utvecklingsamtalet gick jag veta att jag ligger på G+-VG i matte, och jag med pissigt besviken x) Hade hoppats på bättre. Samma sak med bilden, har fått VG i bild, hoppades på MVG så där blev jag också besviken. Dessutom blir jag snuskigt besviken när jag får G, som numera kallas för "bara G" när det står i mina egna betyg. Får jag VG är jag nöjd, men först när jag får MVG blir jag JÄTTE nöjd! Förstår inte riktigt vad som hänt, kanske har jag börjat ta skolan mer på allvar nu när jag börjat gymnasiet?:) Mina gamla vänner vet att jag var jätte glad över ett G på högstadiet. När jag fick VG var jag över lycklig och MVG existerade knappt. Bara i teknik, där jag hade MVG en termin. Efter det MVGet svävade jag på moln i flera dagar :) Dessutom satsar jag hårt på träningen, fastän jag bara har två i veckan numera. Just före tävlingen tränade vi en massa, vilket satte en viss press på mig. Jag är en sån människa som inte är nöjd över att vara halv bra nu förtiden. Ska jag in på tävlingsmattan ska jag ha tränat så pass mycket att jag känner mig säker. Jag vill kunna springa av mattan med ett stort leende och veta att jag verkligen gjort allt jag kunnat för att prestera så bra som möjligt under minuterna som vi tävla. Under tiden som vi tränade till tävlingen satte jag skolan lite åt sidan, vilket inte var så populärt hos en del lärare. Anledningen till att jag gjorde det var att jag helt enkelt inte orkade med både skoa och träningar. Just före tävling var jag i skolan, kom hem, åt, for iväg till träningen och först SEN efter träningen kunde jag börja med plugget. Det orkade jag inte, och jag prioriterade tävlingen lite före skolan. Något som jag verkligen inte ångrar, men på sätt och vis är jag tacksam för att det bara är 1-2 tävlingar per år. Jag skulle inte palla att satsa på träningar och skolan året runt, inte när man tränar mer än 2-3 ggr/vecka, då blir det för mycket. Under tiden jag tävlingstränade var det 2 lärare som föreslog att jag skulle hoppa över tävlingen. Vilket verkligen fick mig att fundera på vad de lärarna vet om lagsporter. Man sviker inte sitt lag veckorna före tävling, man gör bara inte det. Jag tror aldrig jag känt mig så sur på en lärare som när de lärarna gav det förslaget. Tyvärr x) Men jag fortsatte och allting gick finfint! Jag fick till och med MVG på ett prov som var i samband med tävlingen. Idag på utvecklingsamtalet påpekade min mentor att jag verkar ha väldigt höga ambitioner. Är det en bra eller dålig sak? Jag skulle svara att det är bra så länge man inte pressar sig själv så man mår dåligt. Just nu känner jag ingen press alls, så jag kan inte riktigt se det som en dålig sak. Jag är mer glad för att jag försöker mer än jag gjort tidigare på högstadiet :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Shit happens | TNB Tested by Blogger Templates