Subscribe News Feed Subscribe Comments

Litenlisa.


Jag och mamma började snacka om tårtor idag eftersom jag lyckades komma in på en tårthemsida. Då började hon prata om en gång när jag var liten. När jag var liten bakade mamma alltid mina tårtor, typ barbie tårtor och så vidare. En gång när jag skulle ha födelsedagskalas bad jag henne för en gångs skull baka något annat, jag ville att hon skulle baka en tårta som såg ut som Mimmi. Ett mjukisdjur som jag fick av min syster när jag var nyfödd. Detta djur föreställer en grön hund. När mamma började bli klar med tårtan skuttade jag lyckligt in i köket för att beundra tårtan, och vad får jag syn på? Fel Mimmi! Mamma hade trott att jag menade Mimmi, som är Musses tjej. Så istället för en grön hund hade hon gjort en rosa mus! Jag utbrast: Inte den Mimmi, min Mimmi! Mamma säger att det bara lyste besvikelse ur mina ögon. Och vad gör hon? Jo, snäll som hon är ställer hon sig och bakar en till tårta, som faktiskt såg ut som min gröna Mimmi. Haha, jag får så dåligt samvete när jag tänker på det. Där hade mamma stått hur länge som helst och bakat en jätte fin tårta åt mig, och när jag får syn på tårtan blir jag jätte besviken. Huvva, tur att jag bara var i 7 års åldern^^

Idag har jag haft skola, varit med Lisa och sen ritat en bild som kanske blir mina nya header någon gång i framtiden. Hejdå ;D

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Shit happens | TNB Tested by Blogger Templates