Subscribe News Feed Subscribe Comments









Godag! Igår var som sagt första dagen på jobbet. Jag gick dit, skrev på tystnadsplikt, blev presenterad för lite personal och fick sluta. Givande dag ;) Efter ringde jag Harila och vi bestämde oss för att göra något. Mötte henne och vi drog hem till mig eftersom det var så galet varmt och jag behövde byta kläder för att kunna vara ute. Kom vi härifrån? Nej, vi påbörjade istället ngot som skulle bli våran Playstation2 dag. Började först med att nöta lite singstar innan jag slutligen gick upp på vinden, plockade ner dansmattorna och lärde Harila hur man kör det :) På kvällen drog jag och Elli till Roasters, min syrra bjöd mig på varmchoklad och den var uuuunderbar! Sen gick jag och köpte choklad innan vi slutligen flottade oss hemåt.
Idag var andra dagen på jobbet. Jag vaknade 06.20 av mig själv så jag gick upp då. Käkade frukost och fick panik då jag märkte att klocka var 07.20. Tanken var att jag skulle börja cykla då men jag var inte iväg förren 07.30, helt inställd på att komma sent. Hur länge tog det då att cykla? 10 MINUTER! Så jag var alltså framme 07.40 -.- Jag började alltså tjugo minuter för tidigt. När klockan var halv elva fick jag och resten av sommarflickorna/pojkarna lära oss hur man kör en rullstol. Efter det var det lunch, Elli var gullig och pratade med mig eftersom jag inte hade någon att äta med -.-
Halv två skulle vi sommarflickor och pojkar fixa tisdagsfika men ingen hade informerat oss om något så vi fick slänga ihop något själv bara, vilket inte uppskattades hos de gamla som var nååågot missnöjda över att vi bara bjöd på sockerkaka och chokladbollar -.- Lite skumt att personalen förväntar sig att vi ska kunna fixa något sånt helt själva andra dagen när ingen av oss ens pratat med varandra, gäller verkligen att inte vara blyg x)

Fick ett samtal av mamma på lunchen där hon berättade att de varit tvugna att avliva minstingen av kattungarna ;/ Den hade en missbildning på lungorna och skulle plågas när den växt lite till. Så det fanns ingen återvändo, känns skit men vi var ändå förberedda på detta eftersom att bröstkorgen varit konstig. Lite extra jobbigt med tanke på att syster skulle ha med den när hon flyttar till södra Sverige.. Men men =/



Sov gott kissemisse<3

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Shit happens | TNB Tested by Blogger Templates