Subscribe News Feed Subscribe Comments

Ner kommer man alltid, på ett eller annat sätt ;)

Såg idag för andra gången dokumentären om nödlandningen i Hudson floden, New York. Jag vet inte hur jag orkade se den två ggr, men på något sätt känner jag mig så sjukt fascinerad över det som hände, de nödlandade i en flod där det var 2+ grader i vattnet och alla överlevde. Man kan väl inte kalla det annat än mirakel?;O Jag älskar att resa så jag flyger ganska ofta. Några dagar före jag skulle åka till Mallorca (olyckan skedde den 1 juni och jag fo den 5 juni) i år havererade planet som for mellan Brasilien och Frankrike om jag inte minns helt fel. Jag är inte direkt flygrädd, men jag tycker det är obehagligt vid start och landning, speciellt vid landning eftersom det oftast är då det går fel x) På flygresan till och från Mallorca kunde jag knappt tänka på annat än det som hände den 1 juni x) Ännu mer orolig var jag eftersom inte hela familjen åkte på samma plan. Bättre blev det inte heller på hemvägen då jag upptäckte att vi ovanför ett åskmoln där det blixtrade rätt ordentligt. Men vi landade levande ;) Risken att man dör i bilen påväg till flygplatsen är större än att man dör i flygplanet.
Nåja, denna dag bjuder inte på så mycket. Ska och klippa gräset hos några bekanta ikväll, får se hur det går. Sist jag gjorde det var det första gången jag klippte en gräsmatta så deras grannar fick sig nog ett gott skratt.. -.-


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Shit happens | TNB Tested by Blogger Templates