Subscribe News Feed Subscribe Comments

Piteå dansar och ler :D


Igår var det det omtalade PDOL :D Och det blev en riktigt bra kväll!

Harila kom hit vid 13 tiden igår, vi gjorde oss klara och vid 14 kom Emma J och lämnade sina saker och sen skjutsade hennes mamma in oss till stan :) Vi tog en buss som gick tre så vi var i Piteå runt fyra (; Väl inne träffade vi Anders. Blev att gå runt och virra lite innan vi slutligen hittade BATMAN :D Jag och Harila hade redan innan planerat att vi skulle dra med honom på värsting åket, han hade inget emot det så vi behövde inte ens tjata^^ Harila var så söt, såg ut som att hon skulle börja grina hela tiden. Hon tappade sina örhängen också, lite läskigt men vi hittade igen dom ;)
Efter det bestämde Anders sig för att hänga med oss på kvällen också så vi mötte hans kompisar och köpte biljetter, sen drog dom hem och vi gick på Max och käkade. Vi köpte varsitt skrovmål och det var uuuunderbart! Inte käkat på Max sen före jag for till Mallorca ;O Svin längesen.

Efter att vi käkat gick jag, Harila och Emma till nått ställe där det är en liten kanal, vi satte oss vid vattnet och försökte få i oss våra cider. Jag lyckades inte x) När alla druckit det dom skulle gick vi till andra sidan stan för att gå på toa, enbart för att slippa gå in på en bajamaja. -.- Sen gick vi in på festival området där vi mötte upp Anders och hans homies igen :) Sen flöt kvällen bara på, vi gick bland annat och såg Dead by april och Hammerfall. Dead by april var riktigt bra faktiskt, fastän jag inte gillat sån musik förr:) Hammerfall var också bra, men jag hade inga öronproppar och musiken var väääldigt hög så mina öron dog-.- Hammerfall började 00.30 så min rygg var inte lite trött. Jag och Anders smet iväg efter ett tag för att söka något ställe där det var tyst men det fanns inte ;p Vi satte oss till slut "bakom" breakdance och surrade på. När Hammerfall var slut och Harila, Emma J och Jonas kom tänkte vi åka virvelvinden(heter den så?) men vi hann inte för klockan var runt två och dom stängde-.- Blev att sitta och snacka istället innan vi tillslut gick och köpte pizza slize och sen gick vidare till bussen. Vi åkte med 03.00 bussen och var hemma runt fyra. Blev en jätte härlig kväll, var jätte kul att träffa Anders och hans folk :D Har även lärt mig att det inte är smart att ha med handväska när man går på konsert, kan vara vart att tänka på när jag och Lisa drar på Madonna.
Idag vaknade jag och Emma runt tio, vi käkade frukost och hon for hem runt två. Sen dess har jag bara drygat på och pratat med syster och hennes kompis. Får se vad som händer ikväll, men jag tänker inte sitta hemma, jag behöver uuut.... x) Elli?;)

Jag lägger upp flera bilder från PDOL ;D


Jag och Harila på bussen påväg till Piteå :D



Harila och Emma på Gallerian ;)


Anders på tivoli xD



Emma och Harila på Max :)


Jag trodde aldrig jag skulle lägga upp en sådan bild på mig själv, men se och häpna ;) Det var den enda bilden på mig och Emma tillsammans av någon anledning.
Vi gick med Carro och hennes kille Joakim ett tag också, trevliga människor=)
Emma tog bild när jag, Harila, Anders och hans kompisar (och bror) åkte Batman för andra gången på kvällen.
Dead by april, riktigt bra band :)
Harila och Anders bror Jonas :D
Hammerfall, dom var bra och jag hade gärna sett hela konserten men mina öron tillät mig icke -.-
Jag och Anders under Hammerfall ;D

Bröderna, Jonas och Anders :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Shit happens | TNB Tested by Blogger Templates