Subscribe News Feed Subscribe Comments

Jag känner att bloggandet inte går så bra för mig, lika så för flera av mina andra vänner som förut kunde bloggade flera ggr/dag. Märks tydligt att det inte alls är lika "inne" att blogga, folk verkar inte orka längre och jag är en av dom. Blogg efter blogg läggs ner, det har jag dock inga planer på just nu. Förr tog jag mig verkligen tid att varje kväll sätta mig ner och skriva vad jag gjort under dagen osv, inte längre. Möjligtvis några minuter före jag sover, som ikväll :) Det går i perioder.. ibland bloggar jag ofta, ibland sällan. Jag vet dessvärre hur jobbigt det är att följa bloggar som knappt uppdateras, man går in varje dag på samma blogg och möts av samma inlägg dag efter dag. Men.. så kan det gå och jag förväntar mig väl inte direkt att folk ska orka läsa denna, fastän jag tycker det är kul att det finns dom som gör det.

Nu ska jag blogga på riktigt ;)
Helgen var bra:) Fredagskvällen spenderades med Harila och lite folk, lördagen spenderades i Boden tillsammans med kompisar från klassen. Grymt kul kväll ;D Söndagen spenderades med bästa Elli :)

Igår var det skola 8.15-17, gick in till stan och käkade för att sedan återvända till gymnasiebyn där min träning ägde rum 18-20. Smått trött när jag kom hem, vilket resulterade i att jag sov redan elva ;> framsteg :D
Grymt skönt att vakna 06.30, pigg efter att för första gången på länge sovit 8 timmar före en skoldag. Gick upp och gjorde mig klar innan jag började fundera på varför jag inte brukar åka buss med Elli på tisdagar. Ganska snabbt kom jag fram till att det berodde på att jag hade sovmorgon till 09.45...... :) Grymt irriterande då jag redan var uppe, pigg som bara den. Som tur var har jag inga problem med att somna om och gick därför och sov en timme till. Gick upp i god tid för att hinna käka frukost och göra klart de sista, men höll av någon anledning ändå på att missa bussen.. -.- Hade skola till 15 och efter det drog jag hem för att plugga. Så mycket har jag gjort idag, skola och plugg. Jag lovade mig själv att träna på nån motions sak som vi har hemma, men icke xD
I morgon har jag bara en föreläsning som börjar halv elva, slutar direkt efter den. Föreläsningen som vi ska på hålls av en man som satt i ett av förintelselägren. Ska bli grymt intressant, har alltid velat höra en föreläsning med någon som suttit i ett men har inte trott att jag skulle hinna eftersom dom som satt är gamla idag, han vi ska lyssna på heter Benny och är 82 år. Efter föreläsningen drar jag och gymmar, sen blir det hem och käka innan det är cheerleadingträning på kvällen:D

Jag fyller arton 31 januari och har länge funderat på om jag ska tatuera mig. Grubblat fram och tillbaka på om jag ska skriva Shit happens, göra en humla, en blomma eller likadan tatuering som min syster gjorde på ryggen. Har tillslut kommit fram till att jag ska tatuera in en katt tass. Har en bild tagen i sand som är avtryck från Morre som vi hade när jag var liten, han dog när jag var 15. Som de flesta nog vet är jag väldigt svag för katter, jag älskar dom och kommer förmodligen älska dom resten av livet. Att dessutom tatuera in tassen på Morre som gjort så jag börjat älska katter tycker jag är fint. Detta känns som en personlig tatuering med mening, tillskillnad från de idéer jag haft tidigare. Jag har bara fått positiva reaktioner när jag berättat om detta och det är jag glad för, men inte ens negativa kommentarer kan få mig att ändra mig. Gör jag en tatuering blir det detta, jag vet även vars jag ska ha den, jag vet bara inte vad man kallar området?.. xD Om det blir av och isf när vet jag inte, men jag hoppas att det blir före sommaren, före Magaluf.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Shit happens | TNB Tested by Blogger Templates