Subscribe News Feed Subscribe Comments

Kajaker och massaker.

Skolan idag, slö dag. Den gick iallfall finfint :) Efter skolan fick jag syn på mamma som stod nedanför skolan ;O Hon skulle åka buss hem, så vi gick på stan en sväng sen GICK vi hem ;) Haha okej, det är inte speciellt långt. Men ändå. Vi kollade på bikinis och kajaker. Vi ska köpa kajaker, frågan är bara vilka?.. Jag fick veta en intressant sak, jag frågade om man kunde köpa andra färger än röda och gula, då sa hon att man använder röda och gula för att stora båtar ska se en. Haha, att jag aldrig har tänkt på en sån sak? x) Jaja, sen gick vi hem, så nu känner jag mig stolt :) Ikväll blir det att plugga till NKn ;/

Såg nyss på nyheterna om en ny skolmassaker i Tyskland där 16 personer dog och flera skakades när en 17 årig kille vid namn Tim gick in på en skola och sköt sina gamla klasskamrater, vapnet hade han tagit hemifrån. En mamma sa något liknande: Vars är världen påväg? Hennes dotter var där skolmassakern skedde. Jag börjar nästan undra samma sak, det är skolmassaker lite här och där, och det värsta är att många liknar varandra. Får människorna som utför dessa hemskheter idéer från tidigare massaker? I flera massaker kan man läsa om olika jämförelser mellan olika massaker, och vissa är faktiskt skrämmande lika varandra. Detta skrämmer mig lite iallafall, det ska väl inte vara farligt att gå i skola heller? Jag tror dock inte att det skulle hända här. Men så säger väl alla? Hur kunde det hända just här och just på våran skola? Men jag tänker inte gå runt att vara rädd, före det hänt i Sverige och förhoppningsvis händer det inte.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Shit happens | TNB Tested by Blogger Templates